Keiserkrone Stola/Tiger Lily Stole


(For english, please scroll down.)


Gjennom mitt strikkeforum på Ravelry.com ble jeg engasjert som teststrikker for et medlem med navnet «marusempai», og la i vei på denne stolaen med Shetland Soft fra http://www.malsenogmor.no. Mønsterrapporten var litt knotete i begynnelsen, og jeg blandet litt rundt før mønsteret begynte å feste seg. Jeg er nødt til å følge med på mønsteret hele tiden, for med en gang jeg begynner å frigjøre meg, så går det som regel galt.

I begynnelsen klarte jeg bare å gjennomføre en til to rapporter om dagen, siden det var andre prosjekter som også skulle ha oppmerksomheten. Men i begynnelsen av juni begynte jeg å nærme meg deadline, så da strikket jeg opptil seks rapporter om dagen. Til slutt kom utfordringen med å hekle på blondekanten, men det gikk da bra til slutt.

Den 13. juni ble det «blokkedag» og sjalet lå til tørk hele dagen lang. Sjalet veier 150 gram og det er brukt 790 meter garn. Den 14. juni kunne jeg ta bilder av et ferdig blokket sjal. Som du ser så er den bringebærrøde fargen veldig spesiell.



Through my knittingforum at ravelry.com, I entered as a test knitter for a member named «marusempai» and got started on this Stola with Shetland Soft from http://www.malsenogmor.no. It has been a quite straight forward project with minor obstacles. I mixed up some rows and had to frog a few times, but after some struggling I got it going for me. But it is always necessary for me to keep checking the pattern row by row. If venturing to try knitting without the pattern, thinking it’ll work just fine, I always end up getting lost and have to frog.

In the beginning one or two rows were finished per day, but at the end time was running out and I knitted up to six pattern repeats a day. The crochet edging was finally working, and got finished too, on June 12.

June 13 was “Blocking Day”. The final project weighs exactly 150 grams which makes 840 yards.

* * * * * * *

Keiserkrone Stola/Tiger Lily Stole

Started: 16 mai/may 2010
Completed: 13 juni/june 2010

Posted on juni 23, 2011, in Lace, Pattern from USA, Shetland Soft, Test knitting, Tiger Lily, Yarn from Shetland. Bookmark the permalink. Legg igjen en kommentar.

Legg igjen en kommentar